Friday, September 3, 2010

24th Ramadhan 1431

Hari ini Jumaat yang terakhir dalam bulan Ramadhan 1431. Moga-moga kita semua dipanjangkan umur untuk Ramadhan yang akan datang. Amin. Dan sedar tidak sedar juga, kurang dari seminggu juga umat Islam di seluruh pelusuk dunia akan meraikan Aidilfitri.

Kalau cerita pasal beraya ni 'kan...rasanya zaman kanak-kanak yang paling best sekali 'kan....iyer la, kanak-kanak tahu happy je. Yang penting semuanya nak baru...dari baju sehinggalah kasut...semuanya raya..:-)) Tak kira mahal atau pun murah, yang pasti baru. I pun tidak berkecuali dalam cerita ini, I cuma ada 2 pasang baju kurung baru je (tu pun adik ipar I tengah jahitkan).....yang penting sekali adalah untuk 3Es.

For my Eldest & Middle E, diaorang ada 2 pasang baju kurung cotton, sepasang dress dan pakaian kasual ( jeans & t-shirt ) dan my Youngest E ada sepasang baju melayu & jubah dan seluar, t-shirt & kemeja untuk kasual...kasut raya pun ada sepasang...cukuplah tu, tak perlu banyak2 'kan....yang penting baru!!! 3Es pun sungguh excited nak nak raya ni...namapun kanak-kanak 'kan...layan je la...

Gelagat kaum hawa duk sibuk membeli-belah di Amparg Park....

Actually I cuma temankan my officemate, Pn Comel ke Ampang Park...I cuma jamu2 mata je dan tengok gelagat kaum hawa yang begitu taksub berbelanja untuk hari raya...hihihiihi..

Ingat nak beli satu brooch ni....ada gak berkenan di hati tapi memandang kena beratur panjang giles untuk membayar (buang masa + penatlah berdiri lama-lama), hasrat tu dipendamkan saje..

ok..till then....:-)

2 comments:

  1. selamat hari raya :-)
    we all pun ala kadar je..yg penting anak happy kan!

    ReplyDelete
  2. Zarin, selamat hari raya..:-))
    setuju2 dengan statement ko tu...asalkan anak2 happy sudah..'kan..

    ReplyDelete