Saturday, October 30, 2010

My new family member....

Congratulation to my adik, Hafiz and her wife Azy....sebab dapat baby baru!!! Baby.....I suka sangat-sangat dengan baby....especially baby yang baru lahir. Bila cium jer baby tu...harum wangi baby tu so natural...masih terbayang-bayang lagi di ingatan I masa I baru je lepas bersalinkan Eldest, Middle & Youngest E......mmm, asyik2 nak cium jer diaorang tu...(sekarang pun masih cium lagi tau)....especially si Youngest E tu....kalau 3Es dah besar panjang pun, I dan Mr E akan cium dioarang jugak!!! Tak kira lah kalau dikhalayak ramai pun, kalau terasa nak cium...cium jer la..nasib la 'kan...korang suka atau tidak suka, ni mummy korang yang melahirkan korang dengan rasa sakit bersalin yang amat sangat (tapi part bersalin tu yang I paling suka...teran babe teran...muahahahahahaa), bawa perut ke hulu ke hilir...so, 3Es....korang jangan nak rasa malu-malu atau jijik ya bila mummy cium korang nanti..

Sepanjang hari ni, sibuk dengan house chores. Pagi-pagi lagi, my Eldest dan Middle E telah dikidnap oleh my parents untuk menghadiri majlis perkahwinan saudara belah my Ayah di Grik, Perak....uishhhh jauh tuuu. Siap berbaju kurung 2 org anak dara sunti I tuuu...manis macam mummy diaorang...:-))

Pastu pulak, today my adik lelaki no 4 datang rumah sebab nak pasang grill baru. Ni gara2 rumahku syurgaku telah dicerobohi penyamun2 tarbus 2 minggu lepas. Sebagai manusia, kita wajib berusaha untuk mengelakkan malapetaka yang sama. Tapi kalau sudah berusaha but still tidak bernasib baik...nak buat macam mana 'kan..redha je la...:-))

Activiti memasak dan baking hari tidak begitu memberangsangkan....just buat brunch je then lepas Asar sudah ke Pantai Hospital Bangsar nak tengok baby.....harap2 esok la semangat untuk memasak akan teruja!!! amin..


My new niece....Awatif Anati....nama baby ni...


Tengah lena diulit mimpi!!!! Haa...dan besar nanti jgn nakal2 dan buas sangat tau!!!

Brunch we all hari ni....macam menu siaran ulangan 'kan...layan jer sebab memang favourite we all pun....


Bihun Singapura......


Sambal sotong kering yang memang licin abis dimakan oleh Mr E...kata favourite!!!
Nite-nite la semua...ceritera akan bersambung esok!!!!

3 comments:

  1. geramnya tengok pipi baby ni..hehe..berapa berat masa dilahirkan ye?

    ReplyDelete
  2. Anna,
    Baby sangat comel 'kan....baby ni lahir dengan 3.6kg...

    ReplyDelete
  3. Beb..ko dpt ank sedara baru....aku pulak dpt first grandson on d same day...pughh..dh jd nanny aku seyy..huuhu..bb aku br 7mnth dh jd uncle..hahaha...nyway..congrats 2 hafiz n azy...sumellnyer baby....;D

    ReplyDelete