Thursday, January 13, 2011

Puasa Sunat & Jalan Sesak...

Alhamdullillah.....I berbuka puasa tadi dengan seteguk air kosong jer. Azam tahun baru ni I nak puasa sunat setiap Isnin dan Khamis. So far ok.... Jam bangat dari office sampailah di rumah my mama...mengambil masa kira2 hampir 2 jam untuk sampai kat Selayang! Sangat sadissss...dah ler keluar rumah pun masih dalam gelap...balik pun wajib bergelap jugak la....aihhhhh...kerja kat Kuala Lumpur, ginilah.....tak jugak kaya2 pun....sadis....bukan mengeluh tak tentu pasal tapi kalau menghabiskan masa di atas jalan raya pun setiap hari lebih kurang hampir 4 jam pun memang tak masuk akal. Macam mana lah nak nikmati gaya hidup yang sihat....stress dengan jam lagi, stress dengan kerja lagi....gaji pun bukanlah banyak mana pun (bukannya tidak bersyukur...tapi kekadang tu terfikir jugak.....nak mencari sesuap nasi pun stress 'kan...)...Tapi I dan Mr E cuba kontrol stress we all.....balancekan dengan gaya hidup yang sihat, aktif dan gumbira gitu....sebab kalau meninggal muda sebab heart attack (berkaitan dengan stress etc) memang tak berbaloi. Ye....ajal dan maut itu kerja Tuhan...tapi insya-Allah, kalau kita berusaha maybe kita akan sempat tengok anak2 membesar, masuk universiti (kalau ada rezeki), anak2 berkahwin..etc la....tak gitu peeps!!! Cuma kalau ditakdirkan tak macam tu, redha je la...kalau itu sudah tersurat....

Esok rutin yang sama perlu I dan Mr E tempuhi.....hantar Eldest E ke sekolah rendah, Middle E ke Smart Reader Kids, Youngest E ke rumah my mama dan akhir sekali ke office. Tak sabar nak weekend......:-))

Mackerel Puff ini I buat for breakfast dan juga bekalan ke sekolah utk Eldest & Middle E...mummy dan daddy pun bawa bekal jugak...kata nak nikmati gaya hidup yang sihat 'kan...so, kalau boleh (so far ni hari2 semua orang bawa bekalan ke destinasti masing2 tau...)...I akan pastikan semua orang kat rumah ni makan makanan yang berkhasiat!

No comments:

Post a Comment