Thursday, March 24, 2011

"Good Health,Great Sex"........


Wah......apa tu? Macam gempak je tajuk nya 'kan....mmg gempak u!!! That topic adalah tajuk talk yang I sempat hadiri semalam by Datuk Dr Nor Ashikin Mokhtar sempena Women's Day Exhibition And Seminar "Saya Wanita TM, Millenium Baru" yang berlangsung selama 3 hari (23rd - 25th March 2011) di tempat organisasi I bekerja. Actually ada 8 seminar atau talk yang semuanya tentang wanita. I register semuanya (tamak kan....) tapi hanya sempat menghadiri 3 daripadanya.

I suka menghadiri talk sedemikian rupa sebab I boleh dapat ilmu or something from that. Sesibuk macam mana pun kita, I rasa wanita2 hebat diluar sana patut dapat meluangkan masa untuk seminar yang boleh memberi manfaat kepada kita....:-))

Banyak jugaklah tips dan ilmu yang sempat I kaut during the seminar....mudah-mudahan I dapat praktikkan dalam menempuhi hari2 yang akan mendatang....Talk by Datuk Dr Nor Ashikin lebih menjurus kepada hubungan intim antara suami & isteri daripada mula berkahwin, mempunyai anak dan menempuh usia senja bersama-sama....Mempunyai hubungan intim yang enjoy dan maintain healthy lifestyle pasti dapat menjauhkan diri daripada heart problems, depression and other health maladies. Dan juga, kajian saintifik menunjukkan - good sex not only adds great enjoyment to our lives but also improves our health and may even contribute to our longevity.....sape taknak hidup lama di samping kesihatan yang baik bukan.....so, apalagi....Enjoy it okay!

Talk yang kedua yang I hadiri bertajuk "Investing in Good Nutrient" by pakar pemakanan yang hebat juga...iaitu Datin Dr Fara Diba Khan. Talk kali ni berkaitan dengan diet harian yang perlu diambil dan dijaga bagi memastikan tubuh badan kita mendapat nutrien yang cukup, badan rasa sihat dan cergas serta dapat menjauhikan tubuh badan daripada penyakit2 kronik. Bila mengamalkan diet yang baik dan seimbang sambil buat senaman sekurang2nya 30minit sehari, pasti kita rasa cergas, bertenaga dan sihat!

Talk yang ketiga yang I hadiri bertajuk "Stress Management, Work Life Balance and Work Ethic" by Dr Rasool Shaik Mohamed (our panel doktor). Topic ni pun bagus...almaklumlah 'kan...dengan daily routines of life -whether careers, children or financial reponsibilities...etc, ini antara challenge yang perlu ditempuhi....pasti ada stress!!! So, kita haruslah plan bagaimana nak uruskan stress ni....ada orang bila stress pergi buat senaman, ada yang buat gardening...ada yang baking (macam I la...)...ikut masing2 la. Bila kita something yang kita suka dan happy, makan sedikit sebanyak pasti stress tersebut akan dilupakan buat seketika atau hilang!....Tepuk dada tanyalah selera...


Exhibition yang ada kat lobby office we all.....

Pelbagai booth ada yang berkaitan dengan wanita...health, safety...beauty...

Talk by Datin Dr Fara Diba Khan....
Talk by Dr Rasool....

Petang tadi...Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil merasmikan majlis ini.

Stay well and healthy.....Enjoy it or don't do it.

No comments:

Post a Comment