Saturday, September 4, 2010

25th Ramadhan 1431

Rutin I as usual on the weekend after solat Subuh....I ke Pasar Borong Selayang, carilah apa-apa yang patut 'kan. Hasil tangkapan kat pasar...dapatlah ayam, ikan, sotong, udang, sayur-sayuran...yang best yer hari ni I ke pasar ditemani oleh my Eldest E. Ntah apa mimpi dia ntah tetiba je nak ikut I ke pasar sebab sebelum ni Eldest E sibuk komplen yang pasar tu busuk!!! We all ke pasar jam 6.30pagi dan sepanjang berada di pasar mulut si Eldest E tu tak berhenti-henti bercakap tanya itu tanya ini. Disebabkan mulut Eldest E yang ramah itu, ramai peniaga kat di situ tertarik dengannya...:-))



Eldest E sempat lagi posing dengan Mr Focus dan hasil tangkapan mummy di pasar pagi tadi...:-))

Lepas tu, we all terus ke Tesco Selayang pula sebab nak beli bahan2 kering dapur yang kehabisan. I tak pernah ke Tesco pagi2, so this is my 1st time ke sana di waktu pagi. Suasana tenang, aman dan damai...
Eldest E ni actually dah penat dah ni...tapi semangat lagi tu...gara-gara I promise kat dia since hormone estrogen dia baik & behave sejak daripada awal lagi dia temankan I ke pasar, I pun ke Tesco lak. Eldest E sibuk dengan cornflakes....janji dengan dia jugak nak buat biskut cornflakes hari Ahad ni....

Ni pulak Sambal Sotong Kering...Sabah mariii...untuk dibawa ke rumah mama mertuaku for iftar...favourite Mr E sepanjang zaman...:-))

Ada stok pisang tak habis lagi dalam peti sejuk tu...so, I buatlah Banana Almond Choc Muffin...naik cantikkan muffin tu..mmmm, rasanya sungguh moist sekali...(angkat bakul sendiri..hihihii.....feedback daripada adik2 ipar & biras pun cakap muffin ni sedap...so, mmg sedaplah tu...:-))

Sambal sotong kering, banana almond choc muffin and onde-onde buah melaka....

2 comments:

  1. Rajinnya Eldest E ni teman mommy dia ye.Sweet girl

    ReplyDelete
  2. Anna,
    Tetiba jer datang rajin Eldest E nak temankan mummy dia ke pasar...layan je la...

    ReplyDelete