Saturday, January 1, 2011

01.01.11

Cantik sungguh nombor tarikh hari ya....01.01.11 dan pastinya banyak nombor cantik yang akan menyusul seperti 11.01.11, 01.11.11 dan 11.11.11. Maka dengan ini pasti orang di luar sana sibuk nak booked nombor cantik ini untuk melangsungkan perkahwinan, pertunangan etc...

I pulak menempuhi hari pertama di Tahun Baru 2011 dengan sibuknya. Biasalah la 'kan...kerja rutin harian perlu disettlekan. Bermula dengan menyibukkan diri di dapur kecil untuk menyiapkan breakfast. Sambil2 tu buat laundry jugak. Wajib buat laundry sebab umat kat rumah I ni amat sukanya menukar baju tapi yang jadi tukang laundrynya cuma I seorang...:-((

Tahun baru 2011 dengan Char Kueh Teow Goreng & Earl Grey Tea for breakfast...

Sambil2 tu jugak mengemaslah apa2 yang patut. U all faham2 aje la 'kan...kalau di rumah ada 3 anak kecil yang beza umur 2 tahun tiap seorang, rasa macam nursery pulak. Bersepah dengan toys dioarang ni memang perkara biasa. Bila sudah kemas, sekejap je sudah bersepah balik. Kekadang tu, I dan Mr E biarkan je dulu sepah2 tu walaupun sakit mata ni memandang, bila 3Es sudah puas bermain, barulah toys tu dikemaskan semula.

Penat tu memanglah penat dengan membuat semua house chores tanpa bantuan sesiapa. Mudah-mudahan Allah terus berikan I kesihatan yang baik dan umur yang panjang serta semangat yang tinggi untuk I berada di samping Mr E & 3Es untuk menguruskan segala hal rumahtangga, persekolahan anak2, menjaga segala keperluan Mr E & 3Es dan segala-galanya ya!!!

Menu lunch....Ikan Parang Masak Singgang, Sambal Sotong & Taugeh Goreng...

Ikan Parang Masak Singgang....

Sambal Sotong....


Taugeh Goreng...

Sebelum lunch sempat bawa my mama pergi shopping grocery. Dalam pada tu sempat lagi buat bancuhan Apam Beras yang perlu diperap selama 3 jam sebelum dikukus. Dah berjanji kenalah tepati 'kan. Balik Templer, macam lipas kudung siapkan lunch pulak. Sambil-sambil tu pergi angkat jemuran yang sudah kering. Sempat jugak baking Classic Choc Cake sebab 3Es request nak makan that choc cake. Layan je karenah 3Es...Siap je lunch kasi 3Es makan, Mr E sibuk kat surau kat area rumah we all sebab ada gotong-royong buat bubur asyura.

Classic Choc Cake for 3Es....

Aihhh...I kalau duduk kat rumah je, macam2 kerja nak kena buat sampaikan kekadang tu Eldest & Middle E tanya I....mummy ni tak abis-abis buat kerja rumah, mummy tak penat ker? I jawab, penat tu memang penatlah sayang, tapi kalau mummy tak buat semua kerja rumah ni, siapa lagi nak buatkan....Ye la, I tahu Eldest & Middle E kesian kut tengok I duk asyik buat kerja je. Lepas satu, satu kerja I buat...takpalah, selagi boleh buat, I buat 'kan.

Apam Tepung Beras for tea. Buat lebih jugak untuk Mr E nak bawa ke surau sebab after Isyak ada kenduri sikit....sekali-sekala bersedekah 'kan...dapat pahala...hihihiiii:-))

Comel jugak Apam Tepung Beras I ni 'kan....

Ish....apa la I ni, merepek2 di tahun baru ni..Happy la 'kan...Anyway, I happy dengan apa yang ada...Mr E & 3Es walaupun kekadang tu (most of the times) depa2 ni selalu buat mummy diaorang ni sakit palo dan naik darah!!!! Apa2 pun, mummy sayang u all banyak giles tau!!!

Ok la peeps!!! Got to go....ada kerja rumah tak siap lagi ni.....
Happy New Year
All the best for 2011
May we all blessed with good health...

psstt...I ada buat blog baru Taste Buds...nak recordkan semua resepi-resepi yang I cuba dan masak untuk Mr E & 3Es, family & friends....saja nak buat rujukan di kemudian hari....:-))

4 comments:

  1. Asilah

    Happy new year to you n family. You nih mmg superwomanlah! Mcm2 kerja you buat ek? Semoga you diberi kesihatan yang super duper
    :-)

    ReplyDelete
  2. Sama laa kita kena buat 2 kerja...nasib baik ada your blog boleh realese sikit..maksud... ada rupanya orang yang melalui life yang lebih kurang sama...tapi itu yang menjadikan hidup kita lebih bermakna kannnn

    ReplyDelete
  3. Aunty Som....
    Happy New Year to u & family too. I belum sampai taraf superwomen la aunty..biasa-biasa je...amin atas doa aunty tu...:-))

    ReplyDelete
  4. Sak....
    Tq sebab suka layan blog I ni ya....hopefully ur enjoy dan boleh releasekan ur tension jugak!!!!

    ReplyDelete