Sunday, February 6, 2011

Rindu kat Malaysia....

Seriously, walaupun best & seronok di negara orang.....best lagi kat negara sendiri. Perasaan yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata bila Mr Focus we all meluncur melepasi sempadan memasuki Malaysia......:-))

We all bercuti di Krabi, Thailand dengan menaiki kereta dengan jarak perjalanan 2 hala dari Templer Park, Malaysia ke Krabi, Thailand sejauh 1900KM. Tiga family yang lain (kengkawan baik Mr E & jiran sebelah kiri we all) turut serta dalam percutian yang penuh adventure ini...Mmmmm, later I akan ceritakan ya percutian we all ini bersama2 dengan gambar2 dan tips untuk mereka2 yang ingin bercuti di Krabi, Thailand dengan menaiki kenderaan sendiri.

Kalau sudah bercuti sakan tu, bila balik ke rumah je, sure laundry adalah agenda utama yang perlu disettlekan....Nasib baik lah cuaca hari ni panas walaupun tidak sampai ke petang, at least my laundry sebanyak 6 trip itu kering jugak. Alhamdullillah......ni pun baru selesai melipat baju bajan dan kemas apa2 yang patut untuk esok harinya....Rutin harian yang wajib dilalui....anak sekolah, I masuk kerja balik....gitulah kehidupan....

Apa2 pun I tetap miss kat my little kitchen & my Cik Oven Europa tuuuuuu....house chores tetap buat, malah sempat ke pasar jugak walaupun sampai rumah jam 3pagi sebab jam giles dari Changkat Jering sampailah ke Slim River!!!....penat tetap penat...BUT masak tidak dilupakan...

Menu lunch we all......

Sup Tulang.....

Udang Masak Sos Sotong.....

Telur Goreng Mayonis...

Bendi Celur & Sambal Belacan...

Rindu kat Cik Oven Europa....terus I bake this Chocolate Bottom Banana Square for minum2 petang!!!

Sedap!!!

Dinner pulak I masak Nasi Goreng Sotong for the 3Es......

BeeHoon Sup Tulang for me & Mr E.....late dinner yang sempoi...

Mmmmm.....dah lewat ni, nak beradu dulu ya...esok I masuk office...but Mr E masih lagi bercuti...bye!

2 comments:

  1. Assalam..wani suke sangat baca en3 kat blog you. Best la baca citer you and family. Pastu yg tak boleh tahan bab masakan. Mane la dtg nye power memasak pastu house core lagik.

    Wani kalau dok rumah pun tak larat nak masak banyak2...kirenya blog you ni jadik inspirasi laaa...tq ye.

    ReplyDelete
  2. Salam wani....
    Tq sbb suka dengan blog I ni. Hope u enjoy baca ya...hihihi....

    ReplyDelete