Monday, February 6, 2012

Rambling, foods & pavlova lagi.....

Masih tidak terlambat untuk mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada semua muslimin dan muslimat. Dan hari ni takde Monday blues ok...sebab masih lagi bercuti dan esok pun masih lagi bercuti...yeayyyyy, I memang suka cuti-cuti....Bila cuti, macam2 aktiviti boleh buat. Antaranya buat house house, laundry, cooking, baking, layan movie....ish macam-macam lah boleh buat.

Hari ni I dan Mr E dengan tenaga kerja paksarela membuat aktiviti membersihkan rumah. Daripada mencuci lantai, vakum & mop....tugas itu diserahkan kepada Mr E. I pulak buat laundry sambil kemas2 dapur then cooking & baking. 3Es pulak lebih banyak main daripada membantu...biasalah budak-budak 'kan....disuruhnya sental lantai...lebih kepada main air je.....seronok bukan main lagi diaorang.

Dan hari ni juga cuaca amatlah panas dan secara automatiknya, baju bajan yang dicuci kering kontang jadinya. Dan dengan segeranya I melipat baju bajan tu sebab I suka melipat baju bila baju bajan tu masih panas gitu...rasa bersemangat pulak nak melipatnya.....hahahaha...tapi masih ada 2 trip lagi laundry yang I buat tak kering...masih lagi berada di ampaian.

Since today we all sefamili agak rajin dan sibuk dengan aktiviti pembersihan rumah dan sebagainya....I cuma sempat masak yang simple je for breakfast & lunch....dinner 3Es cuma request nak makan roti dengan scramble eggs plus milo panas!...

Mee Goreng Mamak & Earl Grey Tea for breakfast...

kasi close-up sikit....


Ikan kembung Masak Assam Pedas for lunch...kawankan dengan drummet goreng dan ikan kerisi goreng....pastu lak layan dengan nasi putih panas!...terangkat u!

Sebijik Strawberry & Kiwi Pavlova for my good friend, Ainy...

Mini pavlova ni pulak for Mr E & 3Es yang sangat-sangat suka memakannya....

Ok...got to go...till then ya!

No comments:

Post a Comment