Tuesday, June 30, 2009

Melaka lagi...........

2Es bukan main lagi happy lagi bila I cakap kat diaorang yang we all akan ke Melaka lagi. Perkara pertama mengapa diaorang suka...boleh main swimming pool kat sana. Every time we all ke Melaka, we all akan bermalam kat Hotel Mahkota Melaka. Ntah..tak tahu la kenapa we all suka sangat hotel tu, tapi yang pasti hotel tu kat tengah bandar Melaka dan best la.

On the way ke Melaka, we all singgah sebentar kat kampung atuk dan uwan I di Rembau, Negeri Sembilan. Kebetulan pulak my parents bermalam kat sana dan sekarang pulak musim buah2an. Haaa..apalagi, makan buah2an la we all.

Ni adalah di antara pokok2 buah yang ada di kampung atuk dan uwan I. Memang banyak la buah2 yang tengah nak masak..belum masak sepenuhnya. Ada pokok rambutan, manggis, durian, langsat etc. Tak sempat nak amik gambar banyak2 sebab dok sibuk pulun nak makan ja.
Insya-Allah, lagi 2 minggu masak elokla semua buah2 ni, so kalau takde aral melintang balik kampung la we all.

Lepas lepak2 sambil makan buah, we all pun meneruskan perjalanan ke Melaka. Sampai kat Melaka pun dah pukul 5.00 petang. Lepak jap kat Pantai Puteri sbb 2Es nak tengok pantai.
Then, we all check in kat hotel untuk rest sebelum ke next destination...

No comments:

Post a Comment