Sunday, November 7, 2010

Tidak mahu gemuk tapi suka makan...camne ye?

Sekejap sahaja hujung minggu berlalu. 3 hari.....Itupun termasuk satu hari cuti Depavali yang jatuh pada hari Jumaat. Mmmmm, memang cuti tidak pernah cukup kan..lagi2 bila cuti dan berada di rumah, segala macam house chores yang perlu dibereskan dan melayan karenah Mr E dan 3Es...tanpa disedari masa berlalu dengan pantas...Kalau kat office, punya la lambat masa berlalu...Tapikan, memang betullah....kalau cuti dan duduk di rumah...memang house chores tak pernah habis!!! Ada je nak tak settle lagi....mmmm, anyway I enjoyed jugak dengan house chores ni walaupun kekadang tu penat...:-))

Breakfast cuma Char Kueh Teow Goreng, Cekodok pisang & Earl Grey Tea...itu ni sudah kira late breakfast sebab tuan tanah punya blog bangun liwat....opsssss lewat...Sedap tidur dan golek-golek atas katil sebab hujan turun dengan lebatnya di Templer....:-))

Sempat lari ke pasar sekejap untuk membeli sotong hidup yang dimasak resepi campak-campak....nampak pulak ikan kerisi, terus rembat...sedap jugak ikan kerisi ini..habis 8 ekor ikan kerisi ini dimakan oleh we all...as usual, bayam celur wajib ada la 'kan....

Dinner tak masak pun sebab Mr E bawa 3Es ke rumah mama dia.....So, I bolehlah rehat dan rasa tenang dan aman sikit tanpa 3Es...bila 3Es takde, walaupun sekejap terasa boring boring pulak 'kan...bila 3Es ada...terasa kecoh pulak...aishhhh...so, masa 3Es takde tu, I pun buatlah this sinful Steamed Brownies yang I cilok resepinya daripada negara jiran kita, Indonesia. Uisshhhhh..sedap bangat rasanya...tak tahu nak describe rasanya dengan kata-kata, hanya lidah sahaja yang mengetahuinya....:-))

Terasa bersalah yang amat pada diri sendiri sebab makan banyak this Steamed Brownies ni...rasanya I kena start diet balik ni sebab my weight dah bertambah ni dan yang pasti I tak mahu jadi kembang....:-((

No comments:

Post a Comment