Friday, April 8, 2011

How do u handle stress???

Kat office 2 3 hari ni I agak emo skit la…so nak lepas geram juga laa….dah karang panjang lebar dah kat blog tapi…mmm..tapi sesungguh tidaklah professionalnya kalau I publishkan....maka I pun telefon my friend lalu…bersembang sakan sampai tak hinggat dunia….dan secara tidak langsung I DELETE the draft yang I karang bagai nak rak tadi…Jelaslah di sini kalau kita tengah angin..tengah stress..tengah emosional atau tengah nak cari pasal dengan orang wajiblah kita divert masalah dibelenggu itu ke arah lain..

Call kawan yang very close..then sembanglah apa-apa. I cerita pula pasal baking…cooking..heaven! Menangani stress adalah sesuatu yang sepatutnya kita wajib kuasai…kalau stress semuanya tak akan jadi betul…Kalau tertekan sure kita akan meroyan tak tentu hala…

Tapikan kalau asyik pendam saja nanti makan hati berulamkan jantung pulak..tak moh lah camtu ‘kan….so,bawa-bawalah berfikir dan luahkan isi hati yang mungkin memudaratkan itu ke saluran yang betul……I paling suka bercerita dengan Mr E bila stress-stress ni sebab Mr E adalah tempat yang paling best I luahkan that perasaan……u all macam mana pulak???

Dah lama tak tepekkan gambar my 3Es...ni baru je amik masa dinner tadi (makan kat luar je sbb pre-celebrate birthday someone yang special....nak tahu sape....tungguuuu!!!!)

3Es yang kekadang buat I selalu stress jugak...tapi tanpa 3Es jugak tak happening life I & Mr E...

Sekarang Eldest E kalau bergambar sure senyum tak nampak gigi....cover gigi la sebab rongak!!!

Middle E yang maintain nakal!!!

For me & Eldest E.....

For Mr E.....

So, bila both of us (Mr E & I) stress...pastu we all akan berbual-bual pasal apa yang we all stress. Bila lega sebab dapatkan meluahkan stress masing-masing...we all akan bawa 3Es pergi makan, borak2 dan pastu we all akan rasa happy....abis ceritera:-))

4 comments:

  1. Baguslah cara ko handle stress. Perut pn kenyang, hati pn gembira. Mcm good outcome plk bila ko stress.

    Aku bila stress, istiqfar banyak2... Kalau xreda juga mmg kena story kt laki aku. Kesian juga dia.. Time2 opis pun aku call. Aku ni wahm. Hal anak-anak pn kadang2 stress.

    Kalau nak bawak keluar diorang tanpa abahnya, mmg kena telan vitamin supaya cergas, siap up 2 biji b complex sebab nak maintain cool. Haha!!! Itulah cara aku nk control stress.. Melampau tak?

    ReplyDelete
  2. baguslah...stress hilang...sure balik rumah semua zzz..hihi!

    ReplyDelete
  3. Ida Khairani...lain orang lain caranya nak handle stress...terpulang pada individu 'kan...apa2 pun I akan cari cara2 nak handle stress yang outcome dia best!!! baru best!

    ReplyDelete
  4. ShaSha...betul tu...yang penting pastu happy!!!!

    ReplyDelete