Thursday, March 1, 2012

Story pasal Middle E, Korean Food...

Welcome March....mmm, sedar tak sedar sudah hampir ke 2nd quarter 2012 'kan. Sungguh cepat masa berlalu! Life I pun makin sibuk sikitlah dengan office worknya, dengan karenah 3Es nya especially Middle E la...budak sorang ni cukup nakal sekarang ni. Suka sangat menyakat kakak dan adiknya tau. Hampir give up dengan si Middle E ni....ntah kenapa bertambah2 pulak kenakalan dia sekarang....dah ler tu, kena kasi lebih perhatian kat dia especially nak pastikan si dia ini boleh lancar membaca sebelum masuk darjah satu tahun 2013. Middle E ni boleh lah membaca sikit2 tapi tidak selancar my Eldest E masa Eldest E sebaya dengan Middle E...bukan nak compare, I tahu sebab setiap perkembangan anak2 adalah berbeza antara satu sama lain dalam pembelajaran tapi sekurang2nya I nak pastikan yang Middle E boleh membaca dan faham dengan baik sebelum dia masuk tahun satu 2013. My Middle E ni cukup bijak dan petah serta bagus dalam komunikasi dia dengan orang sekeliling...bukan sahaja dengan rakan sebaya malah dengan orang yang lebih berusia daripadanya. Tapi bila masuk bab belajar ni, dia ada sikit malas dan tidak suka nak buat benda yg nak kena berpikir2 sangat. Kalau ada homework banyak, dia akan complaint penat nak buat. Bab2 belajar ni dia malas skit, tapi kalau bab2 yang berkaitan dengan skill lain arts ke, baking etc...dia cukup cepat tangkap dan suka benar melakukannya. Tak perlu disuruh pun tau....kalau suruh belajar, banyak betul alasan dia......Dia ni kelakar dan suka buat we all gelak tapi kekadang tu suka buat mummy & daddy dia naik angin....Iye la 'kan, budak tak cukup hormone...macam2 perangai lah yang dia ada. Memang kena banyak bersabar betul lah dengan Middle E ni....apa2 pun we all tetap sayang dengan si pitot we all tuuuu....:-))

Lunch tadi ada officemate yang belanja. Makan kat Korean Restoran di Bangsar South.

Ini set lunch BBQ Chicken yang diorder oleh officemate I tu, Yanti namanya.

Ini pulak I punya. Kimchi Noodle diberi nama. Ada side dishes lagi iaitu telur dadar gulung (rasa agak manis), Kimchi (kubis yang masam maybe sbb ada cuka) dan ikan bilis yang manis jugak!

1st time makan Korean Food ni. Kimchi Noodle yang I makan ni rasanya ala-ala Maggi kari tau...
Tq la Yanti sebab belanja I lunch tadi...pastu siap belanja I minum San Francisso Ice Mocha Blended lagi....semoga Yanti dimurahkan rezeki dan boleh belanja I lagi...:-))

No comments:

Post a Comment