Tuesday, January 15, 2013

Coleteh tak seberapa...


Sejak my Middle E ni masuk Tahun Satu, kehidupan harian I semakin sibuk. Setiap pagi, seawal jam 5.45 pagi 3E I kejutkan untuk mandi, bersiap dan solat Subuh. My Eldest E je yang mandi sendiri. Manakala my Middle dan Youngest E, I masih mandi dan siap2 mereka berpakaian sekolah. Actually, bukannya mereka tidak boleh mandi atau bersiap sendiri.....tahu2 aje la kan kalau mandi pagi-pagi buat...sure boleh tertidur mereka di dalam bilik air tu. Lagi pun kalau I yang mandi dan siapkan mereka, lagi senang kerja I. Tepat jam 6.30 pagi, 3E akan turun ke bawah untuk breakfast pulak. Breakfast awal2 pagi tak berapa selera sangat 'kan....ala2 bersahur pulak. So, malam sebelum tu I akan tanya 3E yang mereka nak makan apa untuk breakfast...ada yang nak makan sandwich la, ada yang nak cereal la...dan macam2 la...so, I ikutkan je la. At least makan jugak 'kan...Tapi yang penting, I akan pastikan 3E minum Milo atau fresh milk setiap pagi! Tepat jam 7pagi, we all akan keluar daripada rumah dan menghantar 3E ke destinasi masing2 dan I dan Mr E akan ke office pulak.

Selalunya jam 7 petang, we all akan ambil 3E di rumah my mama. Kekadang tu lambat jugak, bergantung kepada keadaan trafik la. Normally, we all akan balik ke Templer lepas solat Maghrib. Malam bila sudah di rumah, I kena pastikan jugak the girls buat homework dan tukar buku ikut jadual masing2. Dulu masa my Eldest E, I tak berapa care sangat....sbb my Eldest E pandai buat sendiri macam nak tukar buku, homework....tapi sejak my Middle E sekolah Tahun Satu ni, perhatian kena kasi lebih skit la. Middle E kan special skit....so kena extra attention to her la 'kan...So, bila dah pastikan semua ready for the next day, masing2 akan cari bantal la 'kan...especially my Eldest E yang biasanya akan tidur malam jam 8.30! Yang lain2 tu ikut I...kalau malam tu I kena buat laundry sambil lipat baju...mereka berdua ini akan temankan I habis buat house core. Sweet 'kan! Dan normally I pun akan pengsan awal la sebab sudah mengantuk. Al amaklum la hari2 bangun jam 4.45 pagi.....

Ok...cukup dulu ceritera yang tak seberapa ya...mata dah tak boleh nak buka ni....penat plus mengantuk ni weeiiiiiiii...sebelum tu I jamu mata u olls dengan gambar2 foods yang I masak ya bermula tahun 2013 ya....ala simple2 je pun...u olls pun boleh buat jugak!















                                                     ok......Till Then dan take care ya!

8 comments:

  1. xrajin saya nak bangun pepagi....maybe sbb bb still breastfeed...huhu

    ReplyDelete
  2. Dear Hezrin,
    I terpaksa la bangun awal pagi sebab masing2 bersekolah pagi dan we all akan terus ke office lepas tu. I kuatkan jugak semangat ini utk bangun pagi sebenarnya.....ikut hati nak tido je.....dan tak sabar2 nak menunggu weekend....sbb boleh bangun lambat sikit!...hihihi

    ReplyDelete
  3. u make me hungry... tak baik tau... :)

    ReplyDelete
  4. NenekPenne,
    Oh sorry ya kalau buat NenekPenne terliur...:-))

    ReplyDelete
  5. salam 3e...huhuhu tq update...- Siti (pembaca senyap)

    ReplyDelete
  6. Salam Siti,
    Tq ya menjadi pembaca senyap CERITERA yang tak seberapa ni...!

    ReplyDelete
  7. Amboiiiiiii asilah.........! Dah ler cantik, pandai, berkerjaya hebat, masak pun hebat! Isteri/ibu mithali betul......betuah encik suami. Miss u lah dinda asilah.....lama sangat dah kita taj jumpa. Kan!

    ReplyDelete
  8. Kekandaku Jun,
    Really miss u jugak! Macam nak kidnap kak jun kejap la gi coffee2 gitu.....
    Ala kak jun, saya biasa2 je....kak jun lagi hebat apa!...

    ReplyDelete