Tuesday, June 29, 2010

Kerja office sampai bila pun tak abis-abis....

Sudah 2 hari ada projek baru live kat office I. I secara langsung involve jugaklah dengan projek tu but as a support team pada user. User pun internal ja. But, sebelum projek live pun...banyak mende nak kena buat jugak, macam buat testing script system, upload & download data, update data, kasi training dan segala mak nenek lah yang berkaitan. Kalau cerita panjang lebar pun, sure u all akan boring 'kan....so, cerita sikit-sikit jadilah yea.

System yang baru live kat office I ni agak huru-hara jugak lah...Iye lah 'kan...projek kalau buat dengan "kaki", sure after live dan user pun sudah mula guna, pasti banyak error-error yang terkeluar. Nah!!!! masa tu lah baru terhegeh-hegeh nak cari mana yang silap 'kan...macam bila nak terberak, baru nak gali lubang...sepatutnya...tak kiralah apa saja projek yang nak live...make sure kena plan betul-betul dan buat betul-betul. Jangan amik jalan mudah ja..nanti sape-sape yang kena support apa2 projek yang sudah live..kalau sesuatu projek tu dibuat sambil lewa, sure akan ada banyak cacat cela nya...dan yang menjadi mangsanya ialah orang-orang support lah....

I sure kat luar sana sesiapa yang buat support sure akan tahu macam mana letihnya buat kerja-kerja support & operation ni...hanya mereka yang kerja dalam bahagian support ni faham akan masalah ini. Tapi, I cuba tidak akan stress...waima kerja office banyak pun....cukup time...pulang (kekadang lebih skit kerja sebab ada urgent tu okay lah...but not everday!!!)..baik layan karenah 3Es &n Mr E...ataupun pegang sudip & kuali takpun bermandikan gula, tepung & mentega kat dapur I yang kecik tu....lagi best 'kan..

Ok la yea...cukuplah ceritera buat malam ni...si bantal peluk I pun sudah terlena di sisi I ni...kalau I terajin skit ingat nak bake something...kalau rajin la.....mmmmm...nite-nite peeps...;-))

Caption: pelangi petang di Jalan Semantan last week masa on d way balik dari office ke Templer...tadi pun ada pelangi kat Batu Caves tapi tak sempat nak amik gambar sebab handphone tertinggal kat rumah...

No comments:

Post a Comment