Tuesday, December 28, 2010

Keluar pagi, pulang lewat petang....

Alhamdullillah...hari ni banyak task yang I berjaya settlekan dan for info....dapur I tidak berasap hari ni ya.....Breakfast makan nasi lemak....memang akan bertambahlah lemak dan kolestrol dalam tubuh badan I yang sudah tidak ramping ni...:-((....Jam 9.00pagi ada appointment dengan personal driver (cewahhhhh....macam bagus je bunyinya 'kan) yang akan menjemput dan menghantar my Eldest E ke sekolah yang bermula 3 Jan 2011 secara rasminya. Alaaaaaa....I upah seorang Nyonya (very nice lady) yang kerja dia hantar dan jemput budak2 ke sekolah....As u all know, kerja2 macam ni memang memerlukan komitmen 'kan.....I ni kan kunun-kununnya wanita berkerjaya, so mmg tiada kesempatan untuk membuat kerja2 macam ni..so, upah je la orang. Abis cerita.

Then singgah kat Smart Reader Kids Dataran Selayang untuk melunaskan fees my Middle E untuk sessi persekolahan 2011. Selesai bayar apa-apa yang patut di sana, I hantar pula my Eldest & Middle E pergi mengaji Iqra' di rumah Nenek Nab yang berjiran dengan rumah my mama. Then, berkejar pulak ke sekolah KAFA (sekolah agama) untuk pendaftaran Tahun Satu Eldest E.....selesai satu lagi task. Then, ke rumah my aunty untuk menghantar Pandan Chiffon Cake yang my aunty minta I buatkan untuk dia. Lepak dekat sejam sambil borak macam2 perkara termasuk kerja kawen my adik no 4 yang akan berlangsung Jan / Feb 2011 dengan 2 aunty I & my mama....

Then...(banyak pulak perkataan THEN hari ni 'kan...), pulang ke rumah my mama, amik Eldest & Middle E dan my youngest sister. Jadi driver lagi...hantar my sister balik ke kolej di Kota Damansara. Sempat singgah kat Giant Kota Damansara, beli selipar Eldest & Middle E yang sudah rosak di Bata. Ada JCo kat situ....makanlah donut dia sambil lepak2 dengan my mama, adik & 3Es....Pastu hantar my sister ke kolej. Hantar my mama balik rumah pula....abis satu task lagi...

Singgah pulak kat rumah my in-laws before balik Templer. Mr E hari ni pergi bawa Mr Wira yang sudah berusia 16tahun ke bengkel sebab Mr Wira tidak sihat. Jumpa Mr E di rumah mama dia....lepak lagi dengan in-laws sambil tengok cerita Indon...makan, minum, borak2...alih2 sudah pukul 5 petang. Then, pulang ke Templer dengan my Youngest E je...Eldest & Middle E ikut Mr E ke Selayang Mall. Balik rumah...surpise la pulak sebab rumah sangat kemas & bersih!!! Tq to Mr E sebab tolong bersihkan rumah (masa I keluar rumah jam 8.30pagi tadi, keadaan rumah agak macam tongkang pecah dengan toys 3Es, habuk etc)...muahhhhhhs sayang! Lain kali buat lagi ya sayang...:-))

After Maghrib (finally tak masuk word THEN), dinner di kedai mamak dengan Mr E & 3Es....puas hati sebab dapat makan Roti Nan, Ayam Tandoori dan Teh Tarik Kureng Manis.....:-))

Sedap tau dinner I tadi.....This is the best ever roti nan & ayam tandoori in town!!!

Eldest & Middle E tengah layan roti telur...

Middle E yang naughty....

Youngest E yang sememangnya hantu roti canai cicah bersama kuah dhal....

Ok lah peeps, ni je ceritera buat hari ni ya...tuan tanah punya blog nak layan Hawaii Five-O....till then and nite2...:-))

No comments:

Post a Comment