Thursday, December 9, 2010

Perlis - Part 2 (Makan-makan)

Masih lagi ceritera cuti-cuti Malaya we all di Perlis. Bermalam di Perlis buat kali pertamanya. My Middle E tidak suka dengan Kuala Perlis...katanya tempat ni semua kedai-kedai kat sini buruk dan huduh...iye la 'kan...mana ada bangunan pencakar langit dan lampu lampam yang banyak compare to KL....minah sorang ni mmg budak bandar betullah...dah ler tu, siap komen asyik2 ada sawah padi jer...takde permandangan lain ker...mmmm, maybe Middle E masih belum boleh appreciate tentang alam semulajadi dan tempat-tempat yang lain daripada tempat dia dilahirkan dan membesar...kasi chance la....lagi satu....Middle E buat perangai nak balik Templer...siap nangis bagai dan I terpaksa pujuk dia dengan pelbagai cara....ingat Templer tu boleh sampai dalam sejam 2 ke dari Kuala Perlis??? Aishhhh...budak-budak, layan je la...;-)

Sekali lagi buat 2 minggu berturut2, we all makan ikan bakar lagi. Last week 'kan we all ke Melaka....so, dapatlah rasa ikan bakar version Kuala Perlis pulak....mmg best dan murah lagi..suka betullah......:-))

Ni la kedainya....banyak gerai-gerai kat sini...pilih je mana satu...since Mr E sudah kerap ke sini, so...this is the best kedai ikan bakar...murah pun murah!!! Kesemua gerai-gerai ni berhadapan dengan Hotel Brasmana...rasanya hotel paling glamour dan best!!!

Sotong goreng tepung.....sambal belacan dia punya sedapppppp tapi agak berapi la...:-))

Ikan gerut-gerut bakar bersambal.....semua suka!!!

Kembong ni wajib ada sebab I sangat suka.....:-]

Udang Tomyam...pergh!!!! meleleh air liur tuuuuu...

Kesayangan I dan Mr E......


No comments:

Post a Comment