Thursday, January 7, 2010

Baking tengah malam...

Tetiba ja I mood baking I datang di kala tengah malam. Haa..apalagi, bingkas la I ke dapur dan terus buat bancuhan untuk choc moist cake dan orange chiffon cake. This choc moist cake ini, I buat utk I dan Mr E bawa ke opis masing2 untuk makan2 dengan kengkawan opis. Baik 'kan I....
Pastu lak, ada seorang my old good friend minta I tolong buatkan cake ni untuk dia makan2. Mula2 si dia ini nak bikin sendiri this cake...alih2 ubah fikiran...katanya bila dia buat chiffon ni tak segebus yang I buat. Ok la...I buatkan la untuk my good friend ni...bukannya apa, dia tengah "buncit" la ni...tak sampai hati la pulak. Kang bila baby keluar dari peyut dia nanti...meleleh2 la pulak air liur.

Choc Moist Cake ini utk Mr E bawa ke opis.....

Ni pulak untuk I bawa ke opis I.....

Orange chiffon cake utk my good friend yang sarat preggie tuuu.....hope u like it yaaa...!!!!!

Separuh daripada bancuhan choc moist cake tu, I magiskan dia menjadi cupcakes......taraaaaa....

I deco la choc moist cupacakes tu menggunakan topping ganache lalu dihiasi dengan bunga fondant calla lilly, rose bud, strawberry dan colourful chocolate rice....

Ok la...nak solat Subuh ni, pastu nak kejutkan Eldest dan Middle E untuk siap2 diaorang ke sekolah, kejutkan Mr E dan bersiap2 ke opis.......daaaaaaa....:-)

2 comments:

  1. thx beb..derr..rupanya byk betul kek yg ko bikin hr tu yer....x sangka plak dpt cepat!!wowwww..terharu gitu..

    sifonkek selamat diqiqahkan separuh kt opis...d rest utk family ku...as usual..xde simpan2..abes sekali balun..huhu..gracias huh!

    cuppycakes...mmg lazat..dpt la rs sket..berbut2 bdk2...nxt time bikin lg noo...

    ReplyDelete
  2. Umyseryn...
    takda hal la..small matter. kalau mood baking dah mari...tak kira tgh malam ker, pagi buta ker...aku buat!!! tapi kalau MALAS...sendiri mau ingat la...hahaha..
    aku happy yang ko enjoy dengan chiffon dan cupcakes tu...tq so much

    ReplyDelete